30 Ağustos 2017 Çarşamba

Şeftalili Çift Katmanlı Kek



Şeftaliler bitmeden birçok şey yapmalıyız!
Evet her yıl özellikle meyveli yapılan lezzetleri düşünüp bir ucundan yakalamayı düşünsem de bir yandan da kaçınıyorum.Aynı zamanda yaptıklarımı fotoğraflayabilme derdi,uğraşı vs derken sanırım nitelikli zaman ayıramamış oluyorum.
Blogger olmak,yetişmek,yetişememek vb gibi kaygılı cümleleri de bir kenara bırakıp elden gelince yaşamak,yapabildiğimi yapma isteğiyle hareket etmek istiyorum.Kaygı,korku,yetişme telaşı vb gibi adlandırılan haller yaptığımız yemeğe,kokladığımız çiçeğe,attığımız adıma,atamadığımız kahkahaya,akıtmak durumunda bırakıldığımız anlamsız gözyaşına vs vs herşeye sebep oluyor..
Zaten böyle şeyler olmasa da neden yapmadıklarımıza dair açıklamalar güdüp "yapamadık" a sığınalım?
Hepimiz gerçek ve kararınca olduğumuz müddetçe,iyilik kazanımlarla değil de yaşam standardı olarak oturacaktır inancındayım..

İşte böyle şeylerle zihnim hareket halindeyken ve sakin sakin hareket etmeye  çalışırken Yeliz'in sayfasında gezinip durdum.Son birkaç gündür nerdeyse tariflerini yuttum!
Halbuki elimde eklemem gereken 2 tarif var.Ama öncelikle bunu sıcak sıcak ekleyeyim.
Kekik Karamel sayfasının sahibi Yeliz'in instagram hesabına bakıp çok şahane Alman tatlarını öğrenebilir,fotoğraflarıyla gözünüz gönlünüz açılabilir. İnstagram hesabında ise daha zengin tariflerle karışılaşacaksınız.Sorduğunuz,sormakta çekindiğiniz soruları da sabırla cevablayacaktır.
Çünkü burada havalı havalı salınan bu nefis pasta için başını baya şişirip,sabrını zorladım.
Üstüne üstlük hem yol yorgunu hem de hasta iken onu yordum :-)
Tarifin yanına ve altına tecrübelerimi ekliyorum.Dileyen aynı zamanda websitesine de bakabilir.Bu tarif orada mevcut bulunuyor.



Malzemeler:


Tart katmanı için malzemeler: 
  • 250 gr un
  • 50 gr nişasta 
  • 50 gr çekilmiş badem (veya unu) 
  • 175 gr tereyağı
  • 1 yumurta
  • 100 gr şeker 
  • 1 paket vanilya 
  • bir cimdik tuz 

Bu malzemelerden (sırası ve yapımı önemsiz olarak) pürüzsüz bir hamur elde ediyoruz öncelikle. 30 dakikalığına da buzdolabında dinlendiriyoruz, diğer malzemelerimizi hazır edene kadar. 
Ara kat için gerekli malzemeler: 
  • 1 kilo şeftali (ben daha az kullandım) (2 büyük boy şeftali,yaklaşık yarım kg idi.Mürdüm erik ile 15-16 tane kızılcık kullandım.)
  • 50 gr şeker
  • 250 ml su
  • 50 gr kadar file badem

Eğer şeftalinin komposto hali elinizde yoksa, şu şekilde de ilerleyebiliriz. Şeftalilerimizi kaynar suya verip çıkartıyoruz. Kabuklarını soyup, su ve şekerden elde edilen şerbette 15 dk kadar kaynatıyoruz. Şerbetinden süzüp, bir kenara alıyoruz şeftalilerimizi. Eğer kompostonuz varsa, suyunu süzmeniz yeterli olacaktır bu aşamada. 
26 cm çapındaki bir kalıbımıza önce yağlı kağıt seriyoruz, sonrasında hazırladığımız hamuru yerleştiriyoruz. Kenarlarını 2 cm olacak şekilde yükseltiyoruz ve 15 dakika kadar 160 derecede pişiriyoruz. 
Fırından çıkarttığımız hamurumuzun üzerine şeftalileri yerleştiriyoruz. Ben küçültmedim, yarısı olacak şekilde yerleştirdim. Üzerine file badem serpip, kremasını hazırlamaya geçiyoruz şimdi de..
Kremalı katmanı için gerekli olan malzemeler:
  • 2 yumurta 
  • 100 gr şeker 
  • 1 paket vanilya 
  • 200 gr Creme fraîche (ya da yukarıda açıkladığım gibi labne peyniri ve türleri) (Bim'de satılan Kerem krem peyniri kullandım.200 gr'lık oluyor o da.)
  • 1 limonun kabuğu 
  • 50 gr nişasta 



Yumurtaların sarısını akından ayırıyoruz. Akını biraz tuz ile karlaşana kadar çırpıp, kenara alıyoruz. Diğer tarafta yumurtanın sarılarını diğer malzemelerle çırpıyoruz. En son tahta kaşıkla karlaşan akları karışımımıza yediriyoruz ve şeftalilerimizin üzerine döküyoruz. Köpüklü kremamızı tahta kaşığımızla yaydıktan sonra yine fırında en az 30 dakika kadar pişiriyoruz. Dilerseniz üzerine tekrardan file badem serpebilirsiniz. Pişme sürecini ise kendiniz ayarlamanızda fayda var, fakat en az 30 dakika süreceğinden eminim. Yanına da dilerseniz benim gibi papatya çayı demleyebilirsiniz, hergüne yakışan bir ikiliyle herkese afiyetler diliyorum! ☺️
Not;Meyve kısmında hem elimde o kadar şeftali vardı hem de karışık da denesem dedim.Bu sebeple böyle yaptım.Ama Yeliz de zaten bunun tercih meselesi olduğunu söyledi.Şeftali bitmeden kesinlikle tek şeftali ile de olur ve başka kırmızı meyveler de karışık ya da tek kullanılabilir.
Bununla beraber alt hamurunu ben yaklaşık 20-25 dakika fırında tuttum.Çünkü mini fırın kullanıyoruz.Bu sebeple sanırım ısı dengesi diğer büyük fırınlara göre farklı olabiliyor.Krema kısmını da meyeleri dizdikten sonra iki karışımı tahta kaşık yardımıyla karıştırıp,kalıba döktüm.Bu haliyle de yaklaşık 40-45 dakika tuttum.Bir dahakine bundan daha kızarık yapmaya çalışacağım.Ama hamur gayet güzel pişti.Bundan destek alıp yayınladım.Yoksa kesinlikle yayınlamazdım! :-)
Gerçekten Yeliz'e tekrar tekrar teşekkür ediyorum..Onun bize böyle daha nice güzel,enteresan tarifler kazandırması dileğiyle...




 Yalnız bu gibi pastalar,kekler ile kahve gerçekten çok çok güzel gidiyor!



2 yorum:

  1. Ellerine sağlık Zeynepcim harika olmuş. En kısa zamanda ben de denemeliyim bu güzelliği

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...