25 Temmuz 2017 Salı

Nazarımda bamya güzeli


Yemek seçmek gibi birşeyin lüks sayılabileceği evde büyüdük.
Annem kızkardeşimde hafif yayları gevşetse de onun da yemediği şeyler hem azdı,hem de çokta önemli değildi. Böyle olunca bizde herşeyi yedik.Bazısını çok sevmeden bazısını da zaten seviyoruz diyerek dozu kaçırarak da midede bayram falan yaşadık.
Ama enteresandır sakin tabiattaki abim bamya yemiyordu.Çünkü birinin evinde yiyip,çok kötü o jel gibi su oluşmuş ve midesi bulanmış. Annem asla öyle yapmıyor.Ama abim de fobik bir duruma dönüşmüş. Benim elime de malzeme geçmiş,bu durumdan sebep abime baya takılıp durmuştum.
Ama artık o bamya yiyor.Birde ben de artık bamya yapıyorum :-)
Çünkü evde yemeklerin piri annem olduğu için onun yanında iken herşeye bulaşmıyorum.
Dün yazlıkta olan annemi aradım.Sağolsun tane tane anlatmasıyla şu fotoğraftaki enfes yemek çıktı.
Hazır zamanı iken alını,yapılsın.Yiyen kalmasın!

Birde bu yemek zeytinyağlı grubundan değil.Ama şeker görünce öyle sanılabilir.Annem arnavutlardan böyle bir yöntem öğrenmiş.O zamandan beri de bu şekilde yapıyormuş.
Bu verdiğim tarif aslında kıymalı bamya yemeği oluyor.Ama ben kıyma eklemediğim için de ismini sadece "bamya yemeği" diye yazdım.

Bamya Yemeği

Malzemeler

  • Yarım kg bamya
  • 2-3 çorba kaşığı yemeklik kıyma veya kemik suyu kaynatılıp üzerinden toplanılan yağ.Bu ikisi de yoksa tereyağ+zeytinyağı eklenebilir.Bu 2 türlü yağ karışımı yemeğe yakışıyor.
  • 1 orta boy soğan
  • 1-2 diş sarımsak(ama isteğe göre)
  • 2 orta boy domates
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı kaynar su
  • Tuz
Hazırlanışı:
  1. Öncelikle akşamdan,ya da yemek akşamüzeri yapılacaksa sabahtan bamya ayıklanıp,yıkansın.
  2. Yıkanmış bamyanın o ilk suyu süzülüp,temiz bez üzerine güzelce yayılsın.Bezi ıslatırsa,o bezi de değiştirip başka kuru beze aktarın ve böyle beklesin.Akşamdan bu işlem yapıldıysa ertesi sabaha yemeği pişirebilirsiniz.Sabahtan ayıklandıysa da akşamüzeri pişebilir.
  3. Soğanı minik minik doğrayın.Bende kemik suyundan kalan yağ ile kuyruk yağı vardı.Onu ekledim.Kıyma koymadım.Ama kıymalı yapacaklar kıymaya ilaveten az tereyağ ekleyip yapabilir.Kıymasız olsun diyen de üstte de dediğim gibi tereyağ ve zeytinyağı ile yapabilir.Bu kısım tamamen kişiye göre değişebilir.
  4. Soğanı pembeleşene kadar kavurun.Eğer sarımsak istiyorsanız sarımsağı da soğan ile kavurun.
  5. Domatesleri soyup çok minik olmamak üzere doğrayın.
  6. Domatesleri de ekleyip bir tık kaynayınca bu karışımı bir tabağa koyup,kenara alın.
  7. Ocağı kapatın.Tencereye bamyayı koyun.Üzerine şekeri,tuzu serpin.
  8. O tabağa koyup ayırdığınız domatesli soğan karışımını da ekleyin.
  9. Eğer domatesiniz çok su bıraktıysa o 1 çay bardağı kaynar suyu yarım olarak koyun.
  10. Kapağını kapatın.Bir kaynama gelince ocağı da kısın.Kısık ateşte pişen bamyaya sakın kaşık vurmayın.
  11. Çok pişirmeyin.Bamyadan 1 tane alıp pişip pişmeme testini geçerse yemeğiniz hazır.
Şimdiden afiyetler olsun!

Birde yanına cacık veya yoğurtlu semiz+şehriyeli bulgur pilavı olsun.
Ennfes bir üçleme oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...