27 Kasım 2009 Cuma

Bir bayram daha geldi..


Ramazan bayramı ne ara geçti gitti derken "Kurban Bayramı"geldi çattı!
Kurban bayramının bereketi,güzelliği sofralarınıza,ruhlarınıza yansısın ve güzel bir bayram geçsin inşAllah.
Herkesin ailesiyle,sevdikleriyle en çokta böyle günlerde ilgi alakayı daha fazla bekleyen çocuklar ve yaşlılarla geçirilecek bir bayram yaşayabilmesi dileğiyle..

Önemli not:İnşAllah herkesin sofrasında kurban bayramına has et bulunucaktır önemli olan bunun idrakinde olmak!İnşAllah herkesin sofrasında bereketle güzel nefis kavurmalar olur bir etsever olarak benim içinde ayrı güzle oluyor tabi:)

Bereketle olsun bayram tabağınızdaki kavurma hiç bitmesin!

14 Kasım 2009 Cumartesi

3 krema ile anneme bir pasta

Annem geçenlerde karşı tarafa geçmişti birkaç günlüğüne,onun dönüşüne bu pastayı yapmıştım.Benim yaklaşık 2-3 haftadır gelgit gibi rahatsızlanmam ve son birkaç gündür iyice doruğa çıkması,birde vizeler derken ekleyemedim.
Tatlıyla arası iyi değildir annemin aslında ama ben o geleceği günün öncesi yani cumartesi akşamı hemen pastayı yaptım ertesi gün birde kurabiye yaptım,yemekten sonra nefisti çayla..
***
Bu pasta benim gene birşeyleri karıştırmalarımdan,umarım deneyip tadı hoşuna giden olur.Altta tariftede dedim üst kremasını beyaz çikolatalı soslada denenebilir ki bende öyle bir deneyeceğim hatta şantinin yerine labneyle bir kremada yapmayı düşünüyorum yapınca burada da muhakkak bahsederim tabi güzel olursa!


3 krema ve pasta

1.Krema

3,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı buğday nişastası
1 çorba kaşığı un
7 çorba kaşığı şeker(isterseniz 6 da oalbilir)
1  yumurta sarısı
2 vanilya

Yarım paket kedidili bisküvi(içinden çıkan 2 paketin birini kullandım ondan yarım dedim)

2.Krema

1 paket sade krem şanti
1 su bardağı süt
Böğürtlen ve frambuaz

3.Krema

1 paket çikolatalı sos
2-2,5 su bardağı süt

Hazırlanışı:

1)Önce en alttaki kremayı hazırlayın,bütün malzemeleri ekleyin ve pişirin soğumaya bırakın.
2)Krem şantiyide hazır edin.Frambuaz ve böğürtleni ise şantiyi pasta katı olarak süreceğiniz zaman ekleyin beklerken sulanmasınlar.
3)Çikolatalı sosuda pişirip soğumaya bırakın.(İsteyen beyaz çikolatalı sosta kullanabilir benim elimin altında bundan vardı)
4)Bütün kremalar soğukluğa yada soğuğa yakın bir ılıklığa erişince kelepçeli bir kalıba önce nişasta-süt karışımlı kremayı dökün sonra ise kedi dili bisküvilerini dizin.Meyvalarla şantinizi karıştırın ve onuda ekleyin,en son çikolatalı sosuda döküp buzdolabına kaldırın.Bir gece bekletin sonrasında aifyetler olsun!

Not:
1)Bu arada en alttaki kremayı abim çok çok beğen(mişti)di ben tekrar aynı kremayı farklı birşey için uyguluyacağım.
2)Betül ablanın vurguladığı gibi annem tabi memnun oldu hemde çok ama tatlı sevmeyen birine karşılamayı pastayla yapmanın ironisini vurgulamak zaten maksatta:)

4 Kasım 2009 Çarşamba

Basit bir kek ve..


Dün akşam bugünkü sınav için çalışmam gerekliydi ama dün öğlende arkadaşla okulda sıkı çalıştığımızdan içimde rahat gibi gibiydi:)
Kardeşimde birkaç gün önce çayın yanında birşey yok diyordu vs vs..
Mutfağa girdim ve kek kokusu olmalı deyip hemen yumurtaları çırpmaya başladım ve gördüklerimi kattım içine eğer mahlep,kuru üzüm,susam falan olsaydı onlarıda ekleyecektim ama bitmişti!
Yarında sınav var hatta fotoğraflarını bile öylesine çekmiştim ama yayınlamak geldi biliyorum basit birşey amma velakişn maksat paylaşım dediklerinden değil mi?
Gerisi boş!
Keke gelirsek,güzeldi eğer kardeşiniz için yapıyorsanız bir dahakine sevmediği kuru yiyecekler için sorun çünkü keki çok çok beğendi  yalnız"incir koymasaydında güzel olurdu"dedi:)
Neyse bakalım yarında sınav var,öğrencinin blog yazarlığı bu kadar oluyor yoksa mutfağa girmemezlik yok!

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvı yağ
2 doğranmış incir(yalnız benim incirler büyüktü eğer küçükse inciriniz 4-5 tane ile yapın)
5-6 tane kuru kayısı
Yaklaşık 1,5 çay bardağı dövülmüş ceviz
2 su bardağından bir parmak eksik un
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı:

1)Yumurta ve şekeri köpükleşene kadar çırpın
2)Yoğurt ve yağıda ekleyip çırpın ardından unu ve kabartma tozunuda ekleyin.
3)Son olarak kuru meyvalarıda ekleyip yağlanmış kalıba veya küçük bir tepsiye dökün ve fırına verin.

Nazarımda bamya güzeli

Yemek seçmek gibi birşeyin lüks sayılabileceği evde büyüdük. Annem kızkardeşimde hafif yayları gevşetse de onun da yemediği şeyler hem ...