9 Ekim 2011 Pazar

Yeni yeni yazmak,yeni yeni tatlar denemek vs vs

Yeni tatlar denemek lazım,yeni sözcükler öğrenip onları bir cümle haline getirip taze nefesler alıp vermek lazım.Her yenilik biraz daha hayatımızı sorgulamamızı ve biraz daha anlamamızı&anlamlandırmamızı sağlayacaktır belki de kimbilir?
İnsan ölümlerle alışması gerektiklerine zamanla yaklaşıyor,sanki değmese varolmayan birşeymiş gibi gördüklerimiz nefes kadar uzak veya yakın.Zamanla yaşadığımız ruh hali çevremizden çok artık kendimize da sıkıntı verir bu sebeple alışmaktan ziyade bununla yaşamayı öğrenmek ve eğer Allah ve kadere iman da varsa daha rahat varolmayı sağlıyacaktır ki sağlıyor da.
Bir başkasının seninle aynı yaşadığı acıyı&sevinci onunla aynı şeyi yaşadıktan sonra anlıyormuşsun,şimdi hasbelkader bilen biri olarak demeye çalışıyorum.
Varolan,devam eden yaşamı ölümle veya ölüm olmadan yokluğunu hissettiklerimize rağmen sürdüreceğiz.Kurduğum şu cümleleri bir klasik deyimmiş gibi sunmakta değil niyetim geçen mart ayından beri ölümle gelen ya da ölüme gerek kalmadan olan hallerden sonra yeni yeni toparlanan ve buna kendini zorlayan biri olarak yazmaktı niyetim sadece..
Ramazan'ın 16.günü yaptığım ve ertesi günü anneannemde de yediğimiz rahmetli anneanneme de kısmet olan bu 2 tatlıyı yayınlamaktı niyetim aslen.O günlerden beri bilgisayarda fotoğrafları duruyor(ki ömrünü tüketen makinemden çok iyi fotoğraflar çıkmasa da)ancak bugüne kısmet oldu.
Aslında Papatya'nın bu tatlısını  uzun zamandır yapmak istiyordum ama fındık olmadığı için yapamamıştım yanlış hatırlamıyorsam.Bu tatlı hala aklımda fındıkta var yapacağım.
İkisi de çok ama çok sevildi o akşamdan çok az kaldı 2 çeşit hani fazla fazla yetsin ertesi güne de fazla artsın derken az kaldı,irmikli olanın kıtırlığı hoşa gidildi şerbetlilerle arası iyi olmayan annem ve onun gibi olan misafirlerimizde Selanik Tatlısında hemfikirdi.
İki tarif içinde Hayat Cafe'ye ve Yemek Vakti-Aylin'e çok ama çok teşekkürler!
Tairfleri buraya da ekliyorum ama orjinal görüntüsüne ve kendi sitesinden de bakmak isteyenler için de link veriyorum.
Parmak Tatlısı(Balparmak)

1 paket tereyağ(veya margarin)
1 çay bardağı zeytinyağı
yarım su bardağı şeker
1 çay bardağı kaymaklı yoğurt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yumurta
Aldığı kadar un(6 su bardağı kadar)

İçi İçin;opsiyonel;
1 kase iri kıyılmış ceviz(içine ceviz koymasanızda gayet güzel oluyor)

Şerbeti için;

3,5 su bardağı su
3,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu

Bulamak için;

Bir kase irmik

Şerbet için şeker ve suyu bir tencereye koyup kaynatalım.Koyulaşmaya başladığında limon suyunu ekleyip şerbeti soğumaya bırakalım.

Hamur için un hariç bütün malzemeyi yoğurma kabına alıp unu kontrollü olarak ekleyin.Hamurdan mandalinadan biraz küçük parçalar koparıp elinizle ince uzun açıp içine ceviz koyun.Hamura ince uzun şekil verin irmiğe bulayıp yağlanmış tepsiye dizin(içine ceviz koymuyacaksanız hamuru direk rulo yapıp irmiğe bulayın)

180 derece ön ısılı fırında tatlılarımızı iyice kızarana kadar pişirelim.Fırından aldığımız parmak tatlılarını 2 dakika dinlendirip soğuyan şerbeti üzerine dökelim.Yaklaşık 2 saat sonra tatlınızı servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun...

not:şerbeti döktükten sonra üzerine tepsi örtebilirsiniz ama tatlıyı hamurumsu yaptığı için ben tercih etmiyorum...
Selanik Tatlısı

Malzemeler

 4 yumurta
2 çay bardağı toz şeker (küçük boy)
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı galeta unu
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 portakal veya limon kabuğu rendesi

Keki ıslatmak için 2 su bardağı soğuk süt
1 çay bardağı toz şeker


Hazırlanışı

Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene dek çırpın.Sıvıyağınıda ilave edip çırpmaya devam edin.Un hariç kalan malzemeleride ilave edip kaşıkla karıştırdıktan sonra en son ununuda döküp yavaş yavaş karıştırın ve yağlanmış tepsiye dökün (ben kare camlardan kullandım) 180 derece içine batırdığınz kürdan temiz çıkana kadar pişirin.Fırından çıkardıktan 5 dakika sonra önceden şekeri eriyene kadar karıştırdığımız soğuk sütü (kaynatılmayacak sadece karıştırılacak)kekimizin üzerine döküyoruz.Dolapta soğumaya bırakıyoruz.Üzerine ben krem şanti sürdüm ama olmasada lezzetli bir tatlı...
Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. benim gibi tatlı delisi biri için çok baştan çıkarıcı bir post .ellerini<e sağlık nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  2. görüntüler çok güzel tatlarıda çok güzeldir eminim elinize sağlık..bende yeni bir blog açtım sizide oraya bekliyorum... sevgiler http://reyhankokulu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. ne kadar da lezzetli gorunuyorlar.ellerinize saglik.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canım başınız sağolsun.
    Allah mekanını cennet eylesin..
    Tatlıyı beğenmene çok sevindim çok..
    Çok güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. tatlım tekrar başın sağolsun. Rabbim taksilatını affettin. Sizlere sabırlar versin.
    Tatlılarında çok güzel ellerine sağlık afiyet bal olsun. Ağzınızın tadı hiç bozulmasın
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Kaybınız için öncelikle başsağlığı dilemek isterim maalesef her fani gibi bizlerde bu acıları zaman zaman tadıyoruz:(((
    Tatlılar harika görünüyür ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Zeynepciğim bugün bana yazdığın yorumdan hissetmiştim sıkıntılı birşeylerin olduğunu Allah sizlere uzun ömürler versin. Hayat böyle maalesef bir gün gülerken bir gün ağlayabiliyoruz. Tariflerinden Selanik tatlısı çok hoşuma gitti ellerine sağlık sevgiler..mine miskokululezzetler

    YanıtlaSil
  8. Zeynebim basiniz sag olsun canim mekani cennet olsun..Allah sabirlar versin sizlere:(((
    Tatlilar nefis gorunyor ellerine saglik canim.
    kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık Zeynep'ciğim. Blogdaki değişiklik dikkatimi çekmedi sanma. Pek hoş olmuş!

    YanıtlaSil
  10. Başınız sağolsun öncelikle.

    Dün yaptığım muzlu hindistancevizli keke şerbet dökesim var, senin selanik tatlısı gibi olacak.

    YanıtlaSil
  11. Başınız sağolsun canım beğenmenize çok sevindim tarifi ellerine sağlık

    yemek vakti

    YanıtlaSil
  12. ben denedim muhteşem oldu:)teşekkur ederim zeynep abla

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...