17 Aralık 2010 Cuma

Kolay Profiterol

İlk bu tarifi gördüğümde "aaa ne güzel ve pratik"demiştim..Ama bunun üzerinden baya geçti.Birkaç blogda rastlamıştım ama ben Pınarın Klubesinde ilk gördüm ve oradaki tarife göre yaptım.Yaptığım gün bitti!Babaanem çok beğendi.Arkasından bir yakınımız var o da  çok beğendi.Üzerinden 4-5 gün sonra tekra rbu sefer 2 ölçekle yaptım.Yani biz bu tatlıya çok alıştık pratiklikten öte herkesi şaşırtan derecede Profiterol'e benzerliği var.Pınar'a çok ama çok teşekkürler tarif için..Tarifi aynen oradan alıp yazdım isteyen sayfayı da ziyaret edebilir.Eğer benim gibi ilk defa deneyecek olanlar varsa ya da yapmak isteyenler ısrarlar tavsiye edilir!

Malzemeler:
  • 1 paket etimek
Beyaz Krema:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilin
  • 1 poşet toz krem şanti
Çikolata sos:
  • Hazır çikolata sosu(2.5 su bardağı süt ile hazırlanıyor).
  • Çikolata sosunuzu kendiniz de yapabilirsiniz. Kakao, süt, şeker ve nişasta ile.. Ama Dr Oetker in sosu çok ideal bunu tarif için.
Yapılışı: Vanilya ve krem şanti hariç malzemelerle kremanızı koyu olana kadar pişirin. Ocağın altını kapattıktan sonra vanilyanızı da ekleyip mikser ile çırpın. Böylece içindeki pütürler kaybolacaktır. Ilıyan kremaya toz krem şantinizi ekleyip mikserle çırpın. Etimekleri geniş bir kaba (oval geniş borcamlar olabilir) kırarak ekleyin. Her bir dilimi yaklaşık 4-6 ya bölmelisiniz. Kremayı mikserle çırptıktan sonra soğutmadan etimeklerin üstüne dökün. Kremanın etimeklerin arasına girmesi için salata harmanlar gibi karıştırın.En son çikolata sosunu hazırlayıp ılıttıktan sonra bu karışımın üstüne dökün. File badem,fındık yada hindistancevizi ile arzunuza göre süsleyebilirsiniz.Afiyet Olsun.

9 yorum:

  1. BÖYLESİNE GÜZEL LEZZET YAPILMAZMI
    NE ÇOK SEVERİM..
    AFİYET OLSUN CANIM

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  3. hakikaten çok kolaymış. çikolata sosunun oldugu herşey çok leziz oluyor zaten :) en kısa zamanda denemek üzere blogumdaki denemem gerekenler köşesine kaydediyorum izninle :)

    YanıtlaSil
  4. gerçekten hem pratik hemde çok güzel olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bu görüntüye hayir denilmez. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  6. selamlar arkadaşım.enfes görünüyor gerçekten.sevgiler gönderiyorum ve mutlu bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  7. cok guzel ve hakıkaten pratık elınıze saglık...

    YanıtlaSil
  8. Ne zamandır profiterol yapıyım diyorum ama uğraştırıcı olduğu için hiç cesaret edemedim ama şimdi pratik ve zamanımı almayan bi tarifi buldum işte yakında benim bloğumdada görürsün aynısını ama şimdiden hakkını helal et olurmu canım arkadaşım EMEĞİNE ELİNE SAĞLIK banada beklerim SELAMETLE...

    YanıtlaSil
  9. Ve profiterolun en güzel hali!
    Bu güzelliği,hakikisine tercih ederim (şuan:) Öyle nefis görünüyor ki.Üzerinde çikolata rendesi ise cabası.Tevafuk bu ya,etimek çıkardım dolaptan.Epeydir aklımda tatlı yapmak vardı.İrmikli düşünüyordum lakin seçenekler çoğaldı şimdi.Ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...