11 Nisan 2010 Pazar

Yalancı Çerkes Tavuğu

Geçtiğimiz perşembe günü sabah erkendi sınavım ve ardından ders çalışmak için vakfa geçtim.Neyse niyetim vakıf kapanana kadar çalışmak yani akşam 7:00!Akşamüstüne doğru annem aradı.Ne yapıyorsun vs dedi.Bende işte yoruldum geç çıkarım çalışıyorum dedim.Ve aslolan diyeceğini dedi"yemek yeme,karnını doyurma değişik birşey yapıyorum evde yersin"dedi.Tabi bende o arada anneme "3 gündür kuru besleniyorum beslenmek denirse buna"diye konuşuyorum.İşte anne-kız arasında geçen bu konuşmadan sonra eve 9'a doğru geldim.O saat olmasına rağmen,birşey yemesem daha iyi olur diye düşünür iken 2 tabak yediğimi gördüm!İyi birşey yapmadım o saatte ama nefisti.
***
Minik bir parantez açmak zorundayım.Herşeyin yalancısı çıktı yahu diye birşeyler mızıldanırken annemde bu tarifi halamın gelininden aldığını ve ismini"çerkez tavuğu"dediğini amma velakin asıl çerkez tavuğu böyle değil diye annem arkadaşıyla konuşurken onun da "yalancısıdır"yani bu güzelim lezzeti"yalancı çerkes tavuğu"diye adlandırdığını söyledi.Velhasıl halamın gelinini arayıp sormak lazım,annemlerin fikir üretmeleriyle olmaz.
Malzemeler:

Kuskus
Göbek kıvırcık
Dereotu
Yoğurt
Mayonez(Orijinal tarifte var ama annem eklememişti pek sevmediği  için ve öyle de çok güzeldi)
Haşlanmış tavuk göğsü
Tuz
Sarımsak(o gün kokarca olmayalım diye eklememiş annem ama asıl öyle güzelmiş)

Hazırlanışı:

Kuskusları haşlayın o arada tavuk göğsünü de haşlayın.Yoğurdu karıştırma kabınıza alın tuzunu ve sarımsağı da ekleyin.Haşlanan kuskusları karıştırma kabına alın.Ardından bir miktar didiklenmiş tavuk etinizden,doğradığınız dereotu,kıvırcığı da ekleyin ve servis edin.

16 yorum:

  1. Ellerinize saglik tam benlik olmus nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Oooo içinde kus kus var yoğurt var mayonez var daha ne olsun ki :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  3. Yalancıymış ama güzel bir lezzetmiş Zeynep'ciğim, annenin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. nefisss görünüyor,anneciğinin ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  5. Süper valla, ben de olsam yerdim 2-3 tabak:).
    Anneciğinin ellerine sağlık, sana da afiyet olsun canım;).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  6. Annenin ellerine sağlık,nefis görünüyor.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Afıyet olsun cok guzel olmus
    Kuskus aklıma gelıp hıc pısırmem
    fıkır super denemek lazım
    Sevgıler

    YanıtlaSil
  8. YALANCI AMA İKİ PORSİYON YEMİŞİZ SANIRIM AFİYET OLSUN..

    YanıtlaSil
  9. Ben sahicisini pek sevmem zaten , yalancısı pek bir güzel olmuş..

    Ellerine sağlık Zeynep ciğim enerjik haftalar...

    YanıtlaSil
  10. yalancida olsa lezzeti gercegini aratmiyor,anneciginin eline saglik sanada afiyetler olsun canim

    YanıtlaSil
  11. harika olmuş ellerine sağlık canım
    sevgiler
    mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  12. Annenin ellerine sağlık. Görüntü gerçekten süper. Eminim ki lezzette öyledir. Ha gerçek ha yalancı ne fark ederki değil mi ama?

    YanıtlaSil
  13. Yalancısıda olsa çok güzel olmuş.
    Annenin ellerine sağlık canım.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Zeynepcigim, cok degisik bir tarif mutlaka denemek istiyorum. Kuskus burada cok cesitli satiliyor buyuk boy olani benim fav. Ellerine emegine saglim .

    YanıtlaSil
  15. Canim,
    valla benim icin "yalanci" olmasinin hic bir mahsuru yok, önemli olan lezzet ve icerigine bakilirsa bence de harika bir tat olmustur, anneciginin güzel ellerine saglik diyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Kuskusla olanını hiç bilmiyordum. Bir şey daha öğrendim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Şeftalili Çift Katmanlı Kek

Şeftaliler bitmeden birçok şey yapmalıyız! Evet her yıl özellikle meyveli yapılan lezzetleri düşünüp bir ucundan yakalamayı düşünsem de...