22 Mart 2008 Cumartesi

Çorbasız olmaz!--Çorba Etkinliği/32

Tam benlik bir etkinlik!

Demiştim bu etkinliği görünce bir sürü fikir gelmişti aklıma,bir yandanda nasıl olur diye düşündüm.
Öncelikle benim için süper bir etkinliğin sahibi olan Lama’ya teşekkürlerimi iletiyorum ve kolaylıklar diliyorum.

Açıkçası çorbalar genelde annemden sorulur ama genede onları fotoğraflamaya bile bazen vaktim olmuyor,unutuyorum yorgunluktan.
Yöresel bir çorbada niyetimde vardı ama bir türlü olmadı fotoğraflamam neyse başka sefere kısmet diyelim..

Ve bu 2 güzel çorbaya girizgah yapalım.
Açıkçası bir tanesi benim bir aralar yanına bile yanaşmak istemediğim(lezzeti güzel,mesafenin nedeni maydonozdu:)) ama şimdi yavaş yavaş ısındığım bir çeşit,diğeri ise annem(tarifi dergiden alıp)yaptığından beri favorim.
Açıkçası o dergiden bir sürü tarif dikkatimi çekti ama bu çorba gözümden kaçmış.
Neyse Sözü uzatmadan tariflere geçeyim hemen..
Ispanak sapı çorbası:

Malzemeler:

Yarım kilo ıspanak sapı
2 adet patates
2 adet havuç
1 adet kuru soğan
1 çorba kaşığı salça
1 çorba kaşığı margarin(annem tereyağ kullanmış)
4-5 su bardağı sıcak su
1 adet limonun suyu
4 adet sarımsak
Tuz,nane

Yapılışı:

Ispanak saplarını iyice yıkayıp ince ince kıyın.
Patates ve havusu temizleyip,küp küp doğrayın.
Soğanı doğrayıp,bir tencerede salça ve margarinle beraber kavurun.
Üzerine doğranmış patates ve havucu ekleyin.
Hemen ardından 4-5 bardak sıcak su katıp,5 dakika sabzeleri haşlayın.
Tuzunu ayarlayın.
Sonrasında ıspanak saplarını ekleyip,10 dakika daha pişmeye bırakın.
Servis yapmadan önce,sarımsağı dövüp limon suyu ve nane ile karıştırın ve çorbaya ilave edin.Sıcak servis yapın.

**ıspanak sapı çorbası tarifi,sofra dergisinden alınmıştır.
Maydonoz çorbası:

Malzemeler:

2 bağ maydonoz
Bir adet soğan
1 çay bardağı bulgur
2 kaşık tereyağı
Sıvıyağ
1 Limon
Pulbiber
Tuz
su

Yapılışı:

Soğanı yağla kavurun.
Pembeleşince biberi de atın,sonra istediğiniz ölçüde(annemin deyimiyle göz kararı)suyu koyun.
Su kaynadıktan sonra doğranmış maydonozunuzu de ekleyin,maydonoz piştikten sonra bulgurunuzu da içine atın.
Bulgurla birlikte 1-2 taşım kaynattıktan sonra tuzunuzu ve limon suyunuzu ekleyin.
Bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın.

Not:kemik suyuylada yapılabiliyormuş,annemin tavsiyesi.

41 yorum:

  1. selam..bende çok severim ıspanak sapı çorbasını...ben de biraz daha değişik yapıyorum terbiyeliolarak:)böyleside nefis olmuş..elinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ispanagin sapiyla, kokuyle ben de corba yaparim. Icine hersey konulabilir ama ben en cok yesil mercimekle ve nohutla yakistiriyorum. Eksili eksili bayilirim.

    YanıtlaSil
  3. Zeynep'ciğim,

    Bugün de biraz mola verdin anlaşılan,iyi yapmışsın. Ben de eskiden çorba pek içmezdim, maydanoz da (çook gençken) yemezdim. Ama yıllardır hem çorbayı hem de maydanozu çook sever oldum. İki çorbayı da bilmiyordum, yeni lezzetler olacak benim için. İkisinde de çok sevdiğim malzemeler var. Anneciğinin ellerine sağlık.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. mmm mis olmus missssssssssss

    YanıtlaSil
  5. Himm corbasiz olmaz tabikide ellerinize saglik annenizinde sizinde :)

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. ben alırım bir kasee çokk güzel olmuş vallahi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Zeynep'cim,
    benim her iki corba cesidinde cok hosuma gitti, hic duymadigim ve bilmedigim lezzetler hazirlamissin, hersey icin ellerine saglik diyorum.

    Selamlar ve öptüm..

    YanıtlaSil
  8. selam
    bu etkinlik sayesinde bir sürü yeni corba tarifi ögrendik ellerine saglik seninkilerde süper ispanakl sapi ilede ilk defa gördüm tadinida merak ettim dogrusu sevgiler

    YanıtlaSil
  9. her iki çorbada ilginç gerçekten daha önce hiç denemdim...
    ellerine sağlık cnm..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Corban nefis görünüyor canim ,hemde cok saglikli.Asil vitamin ispanagin sapindadir.Bu aralar cok evlerde hastalar var,grip olmus yatan hastalar icin ne iyi olur.Etkinlik icin cok güzel bir secim,ellerine saglik.Güzel bir pazar diliyorum,sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Canım, iki çorbada tam benlik. Sap kök benden sorulur diyeceğim ama burda bulduğum kadarıyla.:) Maydanoz çorbası oldukca ilginç. Tadı ben ce çok güzel olmuştur.
    Selametle...

    YanıtlaSil
  12. Canım Zeynebim
    HARİKA OLMUŞ BU ÇORBALAR iki tarifide ilk kez görüyorum

    ellerinize sağlık
    iyi çalışmalar öptüm

    YanıtlaSil
  13. Zeynepcim çorbayıı çok severim.. kesinlikle deneyeceğim.. Ellerine sağlık..çok lezzetlii görünüyor..

    YanıtlaSil
  14. Canim Zeynep ablacim senin ve annenin ellerine saglik corbalarin nefis gorunuyor bence maydanozlu corba diyet yapanlar icin yag erimesinde vaydali olur diye dusunuyor tabi annen cok dogru soylemis kemik suyuyula tahminen daha lezzetli olur ama senin ellin deymisya ona bile gerek yok kendilinyinden lezzetli olu verir..Sana ayrica Navruz bayramina ozel yazmis oldugun o anlamli mesajin icin cok tesekkur ederim..sinavlarinda basarilar dilerim..saglicakla kal..

    YanıtlaSil
  15. canım ellerinize saglık sennde anneninde...bende cok severim corbaları...iyi çalışmalar ayrıca allah zihin acıklıgı versin hepimize...sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Zeynepciğim,
    çok ilginç tarifler ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  17. İki çorba da benim için değişik lezzetler.Hem maydanozu hem de ıspanağı çok severim, tarifleri not aldım, en kısa zamanda denemeyi umuyorum. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. çorbalar çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. iyi geceler canım siten harika birde sayfa başına fellah köftenin resmini atmışsın. Mmmmmmmmmmm nefis görünüyo.bende beklerim sitene birde cbox koysan iyi olmazmı sık sı ziyaret edelim buraya yazmak bana biraz zor geliyo

    YanıtlaSil
  20. Zeynepciğim nerelerdesin görüşemiyoruz:)

    İki çorba tarifinde çok değişik ellerine sağlık.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. merhabalar,ıspanagının her turlusunu seven bırı olarak çorbanıza bayıldım.ellerınze sağlık...sizi arkadaş lısteme ekledım.goruşmek uzere...

    YanıtlaSil
  22. ellerine saglik vallah harika ispanak sapi çorbasina bayildim sevgiler opuyorum

    YanıtlaSil
  23. slm!
    Mutfak havlusu?
    Blog ismi ilgi çekici onu söyliyeyim( beni bile çektiğine göre;)))
    Geldim birde ne göreyim?
    Sitede alımlı, çalımlı...
    emeğine sağlık...
    umarım gönlündeki mekanı açmayı başarırsın...
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  24. Zeynepcim, canim hic daha yemedim ben böyle bi corba, ma muhakkak birgün deniycem.Ellerine saglik canim.

    Kocaman öpüyorummmmmmmmm
    Emos

    YanıtlaSil
  25. her iki corbanda nefis olmus,

    ellerine saglik ve afiyet olsun

    YanıtlaSil
  26. aynen bende bu etkinliği çok tuttum...ellerine sağlık harika olmuş çorbişlerin...sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  27. ZEYNEPCİĞİM DEĞİŞİK ÇORBALAR EKLEMİŞSİN.. ELLERİNE SAĞLIK SEVGİYLE...

    YanıtlaSil
  28. selam canım,

    Her iki çorbada nefis görünüyor ellerine sağlık...

    Sevgiler
    nagehan

    YanıtlaSil
  29. ellerinize sağlık çorbasız olmaz..

    YanıtlaSil
  30. Canım zeynepim, ıspanak köklü çorba nefis. ama benim aklım maydanozlu çorbada..

    nefis olmuştur. bayılırım maydanoza..

    anneciğinin elelrine sağlık hayatım

    sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  31. Zeynep'ciğim,

    Ne kadar haklısın, hayır demeyi bilmemenin etkisi konusunda, bana yeni şeyler düşündürdün.
    Ben se hemen geldim ki, patatesli lezzetini göreceğim diye.

    Öpüyorum sen, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  32. Offf özellikle ıspanak kökü çorbasına bayıldımmm..Nasıl güzeldir kimbilir tadı Zeynepciiim..Tam bir çorba delisi olarak illaki denemem gereken bir tarif...Anneciğinin ve senin ellerinize sağlık canımcım,
    Kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  33. Merhaba canım,
    Ellerine sağlık, özellikle maydanoz çorbasını çok merak ettim valla. :)
    Ispanak sapı, pazı sapı çorbalara çok yakışıyor bence. Ne güzel düşünmüşsün. :)
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  34. ay lav çaklıt.

    gereğinin yapılmasını rica eder, başarılarınızın devamını dilerim.

    bi de ben, sayfa düzenlemelerinizin(genel olarak eklediklerinizin) hastasıyım. ama keşke blog'unuz, varoluş amacı itibariyle de ilgimi çekseydi...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Zeynep anneciğinin ellerine sağlık.Eminim süper olmuştur.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  36. canim her iki corbada nefis olmus ellerine saglik,maydonoz corbasini ilk defa görüyorum ama eminim oda lezzetli olmustur zira tadini cok merak ettim denemek gerek kesinlikle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Iki tarif ikiside birbirinden saglikli besleyici bir corba olmus,maydanoz corbasi cok degisik olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  38. günaydın canım;
    ıspanak sapına ben de varım.çok severim;
    maydanoz çorbasına ise aynen hiç yanaşmıyorum.bak bir cesaret deneyip sevmeye bile başlamışsın;
    acaba ben demi denesem.ellerine sağlık.
    sebilay.

    YanıtlaSil
  39. Ellerinize saglik,
    Her iki corba da harika, ben tadmamisim hic, denemek lazim.

    Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

    YanıtlaSil
  40. Zeynebimmmmmmmmmm, çok güzel oldu bu ıspanak çorbası, bayıldımmmm bayıldımm tadınaaaa...Valla herkeşlere bende şiddetle tavsiye ediyorum, çok teşekkürler anneciğine ve sana :))) ikinizide öpüyorum...

    YanıtlaSil
  41. çorbalar mis gibi harika olmuş.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...