9 Nisan 2012 Pazartesi

Naneli Kurabiye

Fatih'te yaşayanlar bilir Protein unlu mamülleri ve güzel haşhaşlı çöreklerini,simidini,acıbademini vb gibi daha birçok lezzetini..Geçtiğimiz günlerden bir gün acıbadem almak için gittiğimde tuzlular da cazip göründü gözüme ve üzerine haşhaş olan ince uzun tuzlulardan alırken yuvarlak ama içinde yeşil birşeyler olan kurabiyeler gördüm,ardından sordum "bunlar dereotlumudur"diye,cevab ise hayır"naneli"şeklinde olunca ilk defa karşılaştığımız bu naneli kurabiyelerden de almadan gitmemem gerektiğini anladım.Onlardan da eklettim 78 tane ve çalışmak için gittiğimiz kürkçü dükkanımıza geçtiğimde çayımın yanına eşlik ettirdim bu yeni deneyeceklerimi..
Neyse çayı aldık ve bir ısırık aldım kurabiyeden sonra 2.ısırık sonra 2. kurabiyeyi de yedim kendime dur demek istiyorum ama bakmışım 3-4 tane mi ne kalmış kurabiyeden!
Bunu evde denemeliyim diye gene kendi kendime söylenmeye başladım ardından 2 gün geçmeden denediğimde bu nefasetleri yapabildim.İlk deneklerimin tepkilerinden örnekler
1.örnek:mmm Zeynep bu çok güzel dur bir tane daha alayım
2.örnek:ay bunlar harika olmuş tarifini versene(ki tarifi aldı denedi bile)
3.örnek:Çok güzel bir çalışma yedikçe yiyorum ama mercimek çorbası içiyorum hissi veriyor sanki diyen de kardeşim.
İşte böyle bir yeni denemenin de hikayesi özü buydu..Bakalım sizler de deneyince ne gibi bir yorum üreteceksiniz merakla bekliyorum..
Malzemeler:
  • 250 gr katı yağ(margarin veya tereyağ,ben tereyağ kullandım)
  • 5 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yumurta(2 sinin sarısını ayırdım)
  • 2 su bardağı kaşar peynir rendesi
  • 1 çorba kaşığı kuru nane
  • Un
  • Tuz
  • Bir çimdik şeker
  • Üzeri için:siyah haşhaş tozu

Hazırlanışı:
  1. Oda ısısına gelmiş katı yağın olduğu yoğurma kabına un dışındaki bütün malzemeleri ekleyin ve elinizle birbirine harmanlayın.
  2. Ardından azar azar ununu ekleyin ve yumuşak kıvama gelip un eklemeye gerek kalmayan hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.Yuvarladığınız kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin,yumurta sarısını sürüp haşhaş da serpin ve önceden ısıtılmış 180 dereceli fırına verin.

6 yorum:

  1. ben yıllar önce taze naneyle yapmıştım.

    off yine 1-0 öndeyim. öhöm :)

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Naneli kurabiye diye başlık okuyunca birden nane esansı ile farklı bir kurabiye olduğunu düşündüm aklıma hiç kuru nane gelmedi :)) ellerine sağlık.. eminim çook lezzetlidir!

    YanıtlaSil
  3. hahahah kardesine guluyorum,ama nasil ferah kurabiyelerdir.ellerine saglik hayatim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. Olsa da yesem dedim valla Zeynepcim:).
    Ellerine sağlık, nefisss görünüyorlar..
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  5. Zeynepcim gerçekten nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. evet ben bunu yedim ve gerçekten harikulade idi.hele ki pastane ürünü değil de sabahın altısında yapılmış bir maharet harikası olduğunu duyunca daha da bir lezzetlendi:)

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...