4 Aralık 2011 Pazar

Tekno İmtihan

Teknoloji ne kadar hızlı ise insanı mağdur etmesi de aynı orantıda bir hıza sahip.Evdeki iki adet bilgisayardan masaüstü olan bir akşam açmaya kalkıştığımızda açılmadı laptop ise aynı zamanda hard disci okumayacak halde virüs kapıp ağırlaştı resmen geçen gün komşuya inip hard disci takıp flash belleğe fotoğraf atmak zorunda kaldım!İşte iyi diye sandığımız herşeyi ya da kötü diye sandıklarımızı iki taraflı düşünmemizi gerektiren bir olay.Yaşamımız inanan için bir sebep sonuç dairesinde ve tevekkül ederek,inanmayanlar içinse doğa kanunu saydıkları ile örülmüş önemli olan bu durumda öz mü ,evet o dur.Sonuçta her iki tarafta özünde inandığı bir şey ile hayatını kotarıyor,en basit mevzudan en zoruna kadar her birini inandıklarımız ile yoğurarak ayakta kalıp bugünün şükrü ya da kabullenip mücadelesiyle götürsek  hayatımız güzel bir yolun içinde daha engebesiz şekilde ilerleyebilir gibi çünkü inandığın zaman en zor diye öncesinde gördüklerinle zorlanmadan yaşamayı öğreniyorsun.
Geçtiğimiz günlerde annemler karşı tarafa geçmişlerdi biz üç kardeş uzun zaman sonra evde yalnızdık uzun zamandır lezzetini merak ettiğim bu fasulyeyi marketten alıp denedim.Dereotu,mısır ikilisi ile güzel demişlerdi ama ben kendimce roka ve turp ile yaptım ve benim için vazgeçilmez bir üçlü oldu.Herkese ısrarla bu haliyle tavsiye ederim.Hatta bir dahaki sefere turpu daha bol koyacağım ve belkide roka ile birlikte harmanlayıp hazırlayacağın turpları.Sizde nasıl isterseniz yapın ama bu üçlüyü bozmayın.

Meksika Fasulyeli Salata:

Fasulyeleri süzgece koyun musluğun altında sudan bir geçirin.Bir tarafta yaklaşık bir demet rokayı ayıklayıp yıkayın ve süzdürün.Süzülen rokaları güzelce doğrayın kaırştırma kabına alın ardından süzülmüş fazsulyeyi de ekleyin.Ardından yağını,limonunu ve tuzunu ekleyip güzelce karıştırın,yağını eklerken elinizi korkak tutmayın çünkü yağsız güzel olamaz.Servis tabağına aldıktan sonra turpları küçük küçük doğrayıp üzerine ekleyin.Tavuk kanadı ile yemiştik nefisti sizlere de pazar gününe hafif bir salata olmuştur umarım.
Herkese iyi pazarlar!

7 yorum:

  1. Zeynep'cim hayırlı pazarlar salata süper elleri
    ne sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ah Zeynep'im
    Aynen yasadım . 3 pc de iptal oldu geçenlerde :(((
    Şimdi hepsi şifalandi, biride çöpde .


    Gelelim mamalara, salataya her daim EVET !
    Cok sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Ahh o imtihanı bunde yaşadım bu hafta,anakartım yandı.Arkadaş bilgileri atıyor hardiske bugün. Puf

    Bu fasulyenin en sevdiğim hali benim içinde yeşillikerin içinde.

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ben de merak ediyordum denedim ama henüz tariflik bir lezzette kara kılamadım, yakında benim de bir tarifim olur inşalllah... Turpla güzel olur gibime geldi de, roka meçhul..

    YanıtlaSil
  5. Salaya sevilmez mi harika olmuş canım ellerine sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bayılırım!!yanında başka yemeğe filan gerek yok,ben bir koca kase yerim kepek ekmeği ile birlikte :))afiyetler olsun tatlım

    YanıtlaSil
  7. aman canlarım nazar degmiş size...uzak kaldık ama gecde olsa pek hosgeldin...ellerine saglık ben böyle denemedim hiç...sevgiler canım...

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...