30 Ağustos 2009 Pazar

Kuru sebzelerden zeytinyağlı dolma&Kelek-Patlıcan-Biber

Dün(29.08.2009 cumartesi)özel ve güzel bir iftar yaptık.Dostlarla yapılan her muhabbet,sohbet keyiflidir bizim cumartesi tayfasıyla iftarımız vardı sevimli Ömer Bülent'in annesi tatlı mı tatlı arkadaşımız Fatmanın evindeydik!
Sağolsun bizi harika ağırladı buradan da tekrar tekrar Allah razı olsun ondan da lezzetli tatlarıyla emeği geçen arkadaşlardan da..

Malzemeler:

4 su bardağı pirinç
1 su bardağı zeytinyağı
5 büyük boy soğan
Yarım demet maydonoz
Yarım demet nane
Yarım demet dereotu
Yarım demet reyhan
Tuz
Kimyon
Karabiber
Kırmızı pul biber
Urfa biberi(siyah isot)
Tarçın
Boy(baharat)
Çok az kekik
4 diş sarımsak
Şeker
Su

Kuru sebze(Patlıcan-Biber-Kelek kavun)
Kaynar su

Bu arada yeşil çizgili olanlar kelek,antepten gelmişti.

Hazırlanışı:

Soğanları doğrayın zeytinyağıyla güzelce kavurun,pirincinizide yıkayıp süzdürdükten sonra kavrulmuş soğanınıza ekleyin ve pirinçte eklenmiş soğan güzelce kavrulsun.Kavrulma işlemi bitince suyunu ekleyin bir taşım kaynayınca altını kapatın ardından baharatlarını da yeşilliklerini de ekleyin güzelce bir karıştırıp kapağını kapatın demlensin.Kuru sebzeleri de kaynar suyun içine atıp ağzını kapatın.Suyun içinde yumuşayan kuru sebzeleriniz doldurulmak için hazır olunca demlenen iç harcınızla sebzeleri doldurun.Doldurma işlemi bitince göz kararı tenceredeki dolmalarınıza kaynar su ekleyip ocağa alın(kimisi diri sever dediği için annem ölçü vermedi)eğer ki pişmediğini görürseniz az daha su ekleyin.

Annemin notları:)
1)Kelekle patlıcanı o kaynar suda birkaç su yıkayın tekrar bir miktar suyun içinde ocakta bir iki kaynama gelsin çünkü bu kuru sebzeler geç pişiyor.Aynı zamanda 3 ünü bir arada yaparsanız içleri doldurulduktan sonra patlıcan ve kelek ayrı pişirilsin.
2)Kelekle(Kavun)Patlıcanı o kaynar suda birkaç su yıkayın tekrar bir miktar suyun içinde ocakta bir iki kaynama gelsin çünkü bu kuru sebzeler geç pişiyor.3)Birde pişmeye yakın ocaktan alacağınız zaman 1 kaşık kadar zeytinyağı hafif gezdirin dolmaların üstüne parlak olmasını sağlaması için.
4)ıBu arada baharatlar kimisine fazla gelebilir istemediğini eklemeyebilir amma velakin gerçekten onlarla tadı nefis!

17 yorum:

  1. tazesinden cok kurutulmusu daha lezzetli gelmistir bana patlicanin ve biberin,bir tanecik aldim sahurda yemek icin

    bereketli sahurlar

    YanıtlaSil
  2. Kuru dolma ne vazgeçilmez lezzettir değil mi ?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben bayılırım bu kuru dolmaya..şahane görünyor..ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. NASIL GÜZEL GÖRÜNÜYOR BÖYLE.
    ÇOK HARİKALAR.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  5. Geçen sene bende patlıcan kurusu alıp yapmıştım. Sizinki daha güzel gözüküyor ama.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. biz Bursa da boyle sebzelerin kurutulmuşunu yakın zamana kadar pek bilmezdik şimdi okadar çok satılıyor ki nasıl yapıldığını tam bilmiyordum annenin verdiği püf noktalarına göre en kısa zamanda deneyeceğim,ellerine sağlık görüntü süper...

    YanıtlaSil
  7. Patlıcanın tazesini yemem ama kurusunu severim :)) Burdakiler de harika görünüyor...
    Sizlere afiyet olsun canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ah bayilrim kuru dolmaya... Ama buralarda dogru dürüst kuru malzeme bulmak zor. Biz de memleketteki hanimlarin maharetlerine bakarak yetiniyoruz.:)
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık nefis gözüküyor...
    kelek hiç denemedim ama ben salatalık la yapıyorum:)

    YanıtlaSil
  10. kuru dolmalar harika gözüküyor, ellerine sağlık..hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
  11. iadei ziyarete geldim ve dedmki ben daha önce nasıl görmedim bu bloğu ellerinize emeğinize sağlık arkadaş listemede ekliyorum szde eklerseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  12. iadei ziyarete geldim ve dedmki ben daha önce nasıl görmedim bu bloğu ellerinize emeğinize sağlık arkadaş listemede ekliyorum szde eklerseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Hiç yapmadım ama arkadaşımda yemiştim. Tadı çok ğüzel oluyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Bayılırım kuru dolmaya. Ama keleği ilk kez duyuyorum. Görüntüsü şahane tadı da şahanesir kesin :) Hazırlayanların ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. ÇOK SEVERİM CANIM...
    ÇOK LEZZETLİ VE ŞIK GÖRÜNÜYOR CANIM ...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar canim,
    harika tarifleriniz, nefis istah acici tadlar var. Sunum ve fotolarda harika.
    Zeytinyagili dolmalarda gözüm kaldi, patlican ve digeride sadece Kilis de yetisen gercek adi Tüylü Acur.
    Kelek diye gecmissiniz onun icin ilgimi daha cok cekti, kelek kavunun olmamisidir, tüysüzdür. Bu sadece dolma ve Sihilmahsi diye tabir edecegim yemekler yapilan nefis Kilisin Tüylü Acuru. Belkide misafirliye gittiginiz ev sahibi Kilislidir. Veya bu acurlar her yerde satilabilir adini öyle kelek diye satiyorlardir.
    Harika dolmasi olur, zaten görünüm de enfes, paylasimlariniz icin cok tesekkürler.
    Keske buralarda olsada yesek demem geldi simdi::))
    sevgiler....

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...