29 Temmuz 2012 Pazar

Patlıcanlı Börek

  
Söğüt ağacının altı bu börek yanında orta demde bir çay denizden gelen dalga sesi ile ömür geçirme,nasıl keyiftir değil mi?
İsmet Berkan dı yanlış hatırlamıyorsam,bir yazısında yazıyı söğüdün altından yazdığını ve denize karşı oturduğunu yazıp birde bulunduğu söğüdün,mekanın da fotoğrafını eklemişti.O zaman gerçekten çok ama çok kıskanmıştım hala da eklıma geldiğinde kıskanırım.O zamandan beri de söğüt denince o hafızama kazınan görüntü ile yol alıp hayal aleminde birşeylerin peşien takılırım.
Yakınınızda söğüt varsa bir deniz yakınsa ya da görünüyorsa ya da ses veriyorsa vs vs yapın bu börekten koyun termosa çayınızı ve gidin oturun önce kendiniz sonra benim için..

Ramazan çıktığı gibi termosumu,böreğimi alıp Eylül güzelliği gelen adaya Eylülün ilk haftası gitmeye çalışacağım,kararlıyım!
Madem gideceksiniz bu börekle verelim bari şu sahibinden bir türlü alamayıp sonunda alınan tarifi:-))
Bu arada buraya kadar yazı benden ama tarif anlatım,malzemelerin yazılışı vs tamamen sahibindendir.Esradan tarifi istemiştim bana facebook üzerinden yazdı tarifi ve nasıl yazdıysa aynen onun diliyle aktardım,kopyala yapıştır yaptım.Aslında sadık kalmak meslek icabı birazda malum belgeler işimiz:-)

"Malzemeler:
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 5 çorba kaşığı yoğurt
  • Yarım çay bardığı sıvı yağ
  • 3 yufka
  • 1 yumurta
  • 3 adet patlıcan
  • Arzuya göre kıyma, konulmayabilir de ama tarifte var ve bu fotoğraftaki börekte de var.
  • 1 adet orta boy soğan
  • Tuz
  • Karabiber 
  • Ve arzuya göre çeşitli baharatlar, kekik ama çok yakışıyor
Hazırlanışı:
  1. Patlıcanların tüm kabukları soyulur ve minik minik küp şeklinde doğranıp hazır edilir, soğan küp şeklinde doğranıp bir iki kaşık yağla kavrulur ve kıyma ileve edilir. 
  2. Daha sonra doğranmış patlıcanlar ilave edilerek suyunu çekip yağına binene kadar pişirilir, baharatlar ve tuz ilave edilerek iç harcı hazır edilir.
  3. Süt, yoğurt, yağ ve yumurtanın akı bir kaba konup iyice karıştırılır.
  4. Sonra yufkalara fırça yardımıyla bolca tüm yüzeye sürülür,iç harç bitene kadar bu işlem devem eder.
  5. Yufka şekilleri arzuya göre değişir ama sigara şeklinde daha fazla tercih edilebilir., üstüne de kalan yumurtanın sarısı sürülüp 170 derecelik fırında pişirilir,

    Afiyet Olsun Efenimmmm "
Bu tarif için Esraya tekrardan çok teşekkürler!

8 yorum:

  1. ben arzuya göre kıyma koymayayım, çünkü bu tarifi ben de yaptığımda patlıcanların et tadını verdiğini gördüm börekte..

    YanıtlaSil
  2. Zeynep'cim ziyaretin için teşekkür ederim.Patlıcana aşığım böreği süper olur ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar,mutlu pazarlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Tarifi gönderen arkadaşınız ve sizin ellerinize sağlık..

    Bu böreği dün tv de gördüm ama dinleyememiştim tarifini :))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Muh-te-şem... :) ellerine sağlık canım. Patlıcanlı böreğe bayılırım.

    YanıtlaSil
  5. Zaten patlıcanın girdiği her yemek çok lezzetli oluyor. Siz de çok güzel yapmışsınız ve de net anlatmışsınız. Bu güzel tarif için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. dün iftara misafirlerime yaptım çok beğendiler...sahurda kalanların hepsini tek başıma yedim gerçekten lezzetli oldu..bu lezzetli tarif için çoook teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli olmalı. Ne de olsa patlıcan var içinde :) Hiç deneme fırsatım olmadı ama çok istiyorum. Bir arkadaşım bahsetmişti patlıcanın da et tadı verdiğini ve çok lezzetli olduğunu. Mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler tarif için..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. bu tariften asla vazgeçemiyorum...geçen sene görmüştüm tarifini ve denemiştim..ilk yaptığım günden beri bnden ve misafirlerimden tam not aldı...teşekkür ederim bu güzel lezzeti bizimle paylaştığın için zeynepcim :) :) ;)

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...