5 Temmuz 2012 Perşembe

Frambuaz Soslu Muhallebi


Dile kolay 4 sene geçti gitti bitti.
Buraya ilk başladığımda dershanedeydim ardından okul ve şimdi mezuniyet. Biraz daha küçükken bazen sıkıcı bazen de alaycı bir bakışla dinlediğimiz büyüklerin cümlelerini gün geçtikçe biz kurar oluyoruz.Örneğin benim "geçen gün ömürden"deyip benden birkaç adım önde olanlara benzemem gibi.Ömürden yediğimiz bu zamanlara irili ufaklı bir sürü şey sığdırıyoruz.5-6 yıla bakıyorum öyle çok şey sığmış ki!
Okul,dersler,mezuniyet derken ortaya karışık birşeyler yapıp durdum buralarda.Şimdi meuzn olmuş bir birey olduğum için ordan bakınca her ne kadar ahatlamış görünsemde aslında o kadar da kolay olmuyor."Biri biter diğeri başlar"dedikleri gibi birinin bitişi diğerinin de başlayacağının resmi oluyor.İşin özü daha debelenecek çok iş sayılı nefesin eşlik edeceği çok yol var.
Zamanı arada durdurup burada olmaya devam inşallah!
Bu yaz günlerinde aslında mutfağa giriyorum ama hep yapılmış,bilinmiş tarifleri üzerinden günü kurtarmış sayıyorum kendimi.El ölçüsü ile iş yapan annem nedeniyle de yemek yayınlamakta sıkıntı yaşıyorum bir yandan da bunu karşısında da dile getirdiğim annemi afişe etmiş oluyorum:-)
Neyse Ramazan geliyor inşallah yemekler de göz gönül açar.
Bu tatlı vişne soslu yapılacakken pazartesi günün alınan frambuazlar sayesinde uydurulmuş tatlımın üst kısmını da çevirdim frambuaza,iyi de oldu hatta bu sabah kahvaltıya gittiğimiz komşuya da götürdüğümüzde çok beğendiler!
Şeker ayarını sorduğumda Aynur teyze çok beğendiğinizi "light tatlı"gibi olmuş dediğini de unutamayacğaım.
Afiyet olsun bu sıcaklarda herkese..

Muhallebisi

1,5 litre süt
5 çorba kaşığı un
1 su bardağı+1 çorba kaşığı tozşeker
1 paket krema
150 gr kuvertür beyaz çikolata

Frambuaz sosu

750-800 gr frambuaz
2 paket tart jöle(küçük paket olanlar)
4 çay bardağı su
3-4 çorba kaşığı tozşeker

Hazırlanışı:
  1. Öncelikle unu,sütü,şekeri iyice çırpın pütürlerini bitirin.Ardından orta ateşte karıştırarak pişirin.Hazır olunca muhallebiyi kısıkta 2-3 dakika daha pişirip altını kapatın.
  2. Ayrı bir tavada kremayı ısıtın ve bir iki fokurdayınca çikolatayı ekleyip ve hızla erimesini sağlayıp altını kapatın.
  3. İlk başta hazırladığınız muhallebi ile çikolata ile olan kremayı birbirine karıştırıp mikserde 4-5 dakika çırpın.
  4. Hazır olan muhallebiyi servis edeceğiniz kaplara 2 parmak eksik kalacak şekilde paylaştırıp soğumaya bırakın.
  5. Bir taraftan da tart jöleyi suda şeker ile ezin frambuazları da pişireceğiniz kaba koyun ve üzerine hazırladığınız tart jöleyi yun.Orta ateşte çok karıştırmadan ve karıştıracağınıza zaman da narince karıştırarak pişirin.
  6. Bir iki kere kaynayıp kıvamlaşınca altını kapatıp sıcak sıcak muhallebilerin o kalan kısmını da bu karışımla doldurun.

10 yorum:

  1. ben de taze frambuaz bulursam komposto yapmayı düşünüyorum.. ayrıca dediğin gibi ramazan inşallah bu sene güzel geçer, ben de ramazan için yeni şeyler düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  2. Nefiss gözüküyor,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. tatlı harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bu nasıl bir görüntü böyle. Mest oldum resmen, en ksıa zamanda da denemek istiyorum.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Senin tariflerinde önce resimlere bir kaç kez beğeniyle bakıyorum. Sonra yazılarını keyifle okuyorum en sonunda tarife bakıyorum. mezuniyetin hayırlı olsun, ne güzel aslında herşeye yeni umutla başlamak kendi mezuniyetimi hatırladım Allah herkesin yardımcısı olsun inşallah.Tarif içinde ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Zeynep'ciğim,

    Seninle tanışıp, konuştuğumuzun üzerinden o kadar zaman geçtiğine inanamıyorum. O zaman ya bir ya da ikinci sınıftaydın galiba. Bak şimdi mezuniyet haberini alıyoruz. Çok sevindim senin adına. Hayırlı olsun. Tüm gençlerimizin hedeflerine, ideallerine kavuşacağı günler yakın olsun artık.
    Tatlı tam da sıcak yaz günlerinde afiyetle yenecek lezzette olmuş, ellerine sağlık. Aynur teyze çok şekerli tatlıları seviyor anlaşılan.

    Seni kutluyor, herşeyin gönlünce olacağı bir gelecek diliyorum Zeynepciğim.

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. süper bir yaz tatlısı
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Görünüm süper, eminim lezzetide öyledir, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. frambuaz ve muhallebi... tadını şimdiden hissedebiliyorum en yakın zamanda deniyip tecrübemi paylasmak isterim bende portakal soslusunu denedim buyrun sizde benim tarifimi inceleyin banada beklerim:)

    http://gizemselmutfak.blogspot.com/2013/01/iste-sizlere-gizemsel-tariflerden-bir.html?spref=fb

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...