24 Kasım 2010 Çarşamba

Tuzlu Kurabiye

Bir bayramı daha atlattık.Bayramdan önceki cuma 10 sınav bittiği gibi biraz anneme yardımcı ol birde kendime ait yapılıcak işleri yap derken bayram geldi çattı!Yoğun bir bayramdı bu sebeple ilk defa bayrama dair bir yazı eklemedim bloguma.Ama Allahtan ziyaret ettim blog arkadaşlarımı elimden geldiğince.Eğer ziyaret edemediklerim de olduysa buradan özürlerimi iletiyorum herbirine..
Bu tarifi İngiltere'ye doğru yol almadan önce yapmıştım(hatta birkaç kez)ama bir türlü yayınlayamadım.Hatta fotoğrafını çekip beğenince blogda taslak olarak kaydettim.Bir kere belki Londra dan yayın yaparım diye kendimce düşündüm ama fotoğrafı taslak bölümüne kaydederken tarifi de eklemek lazım değil mi?Ah benim aklım,tarif İstanbul da kitapta,fotoğraflar sadece taslakta olunca dönünce yayınlamak kısmet oldu.Neyse bakalım yakın zamanda gene yapayım bu kurabiyeyi.Çok sevmiştim çünkü birkaç şeyi çok hoşuma gitmişti.Onları not olarak ekleyeceğim alt kısma.

Malzemeler:

3 su bardağı un(bu ölçü yetmiyor aslında aldığı kadar un denseymiş daha iyi olurmuş.Bu sebeple siz aldığı kadar un ekleyin)
1 çay bardağı yoğurt
2 adet yumurta sarısı
100 gr oda sıcaklığında beklemiş margarin(tereyağ kullandım)
1 çay bardağı zeytinyağ
2 tatlı kaşığı mahlep
2 çorba kaşığı sirke
1,5 çorba kaşığı tozşeker
1 çorba kaşığı susam
1 çorba kaşığı çörekotu
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

Üzeri için:

2 adet yumurta akı
 Haşhaş tohumu(1 çorba kaşığı yazıyor ama yetmeyebiliyor)

Hazırlanışı:

Derin bir kasede yoğurt,yumurta sarısı,margarin ve zeytinyağını karıştırın.Mahlep,sirke,tozşeker,susam,çörekotu ve tuzu ilave edip bütün malzemeyi iyice karıştırın.Un ve kabartma tozunu ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek bir saat dinlendirin.Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp istediğiniz şekli verin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.Üzerlerine yumurta akı sürüp haşhaş tohumu serpin.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirin.Ilındıktan sonra servise hazır.

  • Bu hamur bereketli bir hamur çok sayıda kurabiye elde edebiliyorsunuz.
  • Birde bu kurabiye çok çabuk bayatlamıyor uzun bir süre tüketilebilir.
  • İçindeki çörekotu ve mahlep buluşması insanı çocukluktaki pizza kraker günlerine de götürebiliyor.Pizza kraker sevenlere ayrıyetten tavsiye edilir.
  • Unu aldığı kadar koyarken dikkat edilsin.Önce 3 bardağı kullanın sonra ise azar azar ekleyin.

11 yorum:

  1. vay be Zeynep hatun tarif yayınlamış. tütüttütü maşallah:P

    ben isterim bu kurabiyelerden!

    pek afilli görünüyorlar, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik. Hep tatli mi olsun? Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Zeynepciğim bende istiyorum gerçekten içindekiler görünüş bayıldım ellerine sağlık tarifini alıyorum ...

    YanıtlaSil
  4. zeynep ne güzel kurabıye bunlar ekrandan uzanıp alasım geldi,belkı klasık bır cumle oldu ama gerçekten elımı uzatıp alabılırmıyım dıye duşundum....
    ellerine saglık canım ve derslerınde basarılar...

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık vallahı cok guzel olmusa benzıyor..mahleplı tadları severim..

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor canım,elelrine kollarına sağlık
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. Pek hoşmuş. Hem susam, hem mahlep. Tahmin edebiliyorum tadını.

    YanıtlaSil
  8. Zeynepcim nefis kurabiyeler olmuş..Özellikle o pizza kraker tadına bayılan birisi olduğum için tam benlik bu tarif:).
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgilerimle:)
    aslı

    YanıtlaSil
  9. Pizza kraker sevilmez mi hiç,eminim nefis olmuştur... afiyetler olsun.

    Mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  10. Tuzlu tarifleri tatlılardan daha çok tercih ederim. hele bir de uzun süre bayatlamıyorsa tam benlik demektir. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Bu da enfes görünüyor Zeynep'ciğim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...