28 Nisan 2010 Çarşamba

Ispanaklı&Kaşar Peynirli Börek

Annemin her zaman süt aldığı sütçü amcamızdan süt dışında köy yumurtaları,bahçesinden ıspanak gibi sebzelerde getiriyor.Hatta o köy yumurtalarını kahvaltıda yemek için ayırıp marketten aldıklarımızı hamur işlerine kullanıyoruz,ne yapalım onlara kıyamıyoruz ki.Birde ben yumurta ile 1-2 senedir anlaşmaya çalışan biriyken!İşte geçen perşembe geldiğinde annem ıspanak almış.Birazını yemek yapmış birazda börek için ayırmış.Haftasonu annemde yalovaya gidince bana kaldı böreği yapmak.Açıkçası ıspanağım tam ayrın kilo değildi.Tam tamına 380 gr idi.Ama siz yaptığınızda yarım kiloda kullanabilirsiniz.Bu arada ıspanaklar o kadar körpe ve güzeldi ki gerçekten bıçak değdirmeye ne gerek olur ne de değdirmek istenir.Küçücük körpe ıspanaklar!
***
Ispanaklı börek denince bizim Pinhan hatra düşer...Onun için buraya bir yazı da döşenir ama o başka bir ıspanaklı böreğe en en yakın zamanda!


Ispanaklı&Kaşar Peynirli  Börek


3 yufka(bizim yufakcının yufkaları büyük olduğu için 3 yetti,eğer küçükse yufkalarınız 4 yada 5 kullanabilirsiniz)
7-8 çorba kaşığı yoğurt
1,5 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı süt
1 yumurta
12-13 dilim kaşar peyiri
Yarım kilo kadar ıspanak
Tuz
Karabiber
Üzeri için 1 yumurta sarısı

Hazırlanışı:

1)Öncelikle iyice yıkadığınız ıspanaklarınızı hiç kesmeden öylece teflon tavaya koyun.Tavayı kısık ateşe oturtup ağzını kapatın.Kendi suyunu bırakınca ağzını açın ve ocağıda harlı açıp suyunu çekmesini sağlayın.Sonra ıspanağı soğumaya bırakın.
1)Yoğurdu,zeytinyağı,sütü,yumurtayı güzelce çırpın.
2)Fırın tepsinizi yağlayın.1.yufkanızı kenarları dışarı gelecek şekilde yayın ve üzerine yoğurtlu karışımdan fırça ile sürün bolca.2.yufkanızı elinizle parçalayın birkaç parça ile bir kat yayın,gene yoğurtlu sostan sürün.2.yufka bitince ıspanağın birazını yayıp 6-7 dilim kaşarı güzelce üzerlerine dizin.
3)Kalan bir yufkadan bir parça kopartıp üzerine gene sostan sürüp kalan ıspanağı yayın ve gene kalan kaşar dilimlerini dizin.
4)Son kalan yufkalar 2 kat olucak şekilde parçalayın.Son parçayı koyunca kenarlardan toplayın ve kalan sosa yumurta sarısını ekleyip her tarafına bolca sürüp,ılınmış fırına verin.

Not:1)Yufkalar büyük olduğu içni yetti.Ama dediğim gibi yufkanız küçükse sayıyı arttırın.
       2)Tepsiyide fazla büyük kullanmadım,orta büyüklükte bir tepsi idi.

16 yorum:

  1. muhteşem görünüyor..ellerine sağlık zeynep..ben de şimdi fırın sütlacını pişirmek üzere kalkıyordum ki yeni yazına yorum yazmadan çıkamadım..
    yiyen şanslılara afiyet şeker olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Resim öyle güzel çekilmiş ki, dumanını üstünde hissettim. Ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
  3. Böreğiniz nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Köy yumurtasının kosusu, tadı bambaşka. İnsan markette satılanlardan hiç tat almıyor.

    Sevgiler
    Canan

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım görüntüye nefiss olmuş yanına köpüklü ayran daha ne olsun...Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Öğle yemeğide yememiştim. Nasıl güzel yanımda bir tabak olsaydı diye düşündüm.Aklıma geldi uzun süredir börek yapmamıştım.Yapsam iyi olur. Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok severi ıspanaklı böreği. ellerine sağlık can.

    ıspanakdan salata da güzel olur..

    YanıtlaSil
  7. bacım ne yapmışsın böyle...ağzımın suyu aktı valla:)))ellerine sağlık
    öpüyorummmm

    YanıtlaSil
  8. Canım börek harika görünüyor. Tam akşam vakti karnım acıkmışken ve de yanımda çayım varken.Yapılır mı bu hiç.:)) Ellerine sağlık bir tanem.

    YanıtlaSil
  9. merhaba, çok iştah açıcı görünüyor. Genede körpecik ıspanaklara börek yaparak kıyamazdım ben. çiğden salatasını cevizle hiçbirşeye değişmem. daha iri ıspanakları affetmem ama börekte :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Zeynep'çiğim. Sütçünün yoğurtçunun yanında getirdikleri bizim evde de pek kıymetli oluyor.

    YanıtlaSil
  11. Süper bir görüntü lezzetine şüphe yok zaten ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik canim nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle annen yalovalı mı? eşimin ailesininde orada yerleri vs.. var... bizde bu hafta gidecektik ama ertelendi.. koruköylüler hatta:) o yüzden yalova işi gözümden kaçmadı;))
    börek ise nefis,ne denir ki afiyet olsun...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Zeynepcim harika bir görüntü elleri
    ne sağlık olsada yesem öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Bende hiç yabancı gelmiyor Zeynep bana diyordum demek Yalova da görmüşüm..:))

    Canım Pelinle muhabbetinize tanık oldum bir Yalova dır gidiyor merak ettim çok ..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...