18 Şubat 2010 Perşembe

Yoğurtlu Yumurta

Bir evde bir erkek hasta olmuşsa o eve Allah korusun bomba atılmış misaline döner iş:)
İşte bizim evde de böyle bomba zamanlarında imdadımıza yetişen bir yemek bu pratik ama leziz yemek.Babam ya tost ister hastayken yada yoğurtlu yumurta"canım pek birşey istemiyor iştahım yok bir yapsan"bu cümle kurulur ama öncesinde:)
Bildim bileli bizim evde hem çok sevilir,hemde yapılır.Açıkçası başka bir isimlendirmesi var mı yada başka bir yörede aynısı yapılıyor mu bilmiyorum.Amma velakin geçen gün annem babaanneme de sorduğunda farklı birşey demedi.Köyde de yaparlarmış annemler kimbilir oradaki yumurtalarla,yoğurtla nasıl oluyordu o zamanlar.Ben ki daha bu yaşımda alışabildim yumurtaya ama ona rağmen eskiden de şimdi de severek yiyorum.Israrla tavsiye edilir herkese!

Malzemeler:

4 yumurta
2 çorba kaşığı un(öyle çok çok dolu olmasın,misal 1 kaşık görüntülü 3kaşık olmasın:))
tuz
Yarım kilo kadar yoğurt
Sarımsak 5-6 diş
Tereyağ
Pulbiber

Hazırlanışı:

1)Yumurtaları önce iyice mikserde çırpın.Sonrasında de ununu ekleyin 3-4 dakika daha çırpın.
2)Hafif sulu olan bu karışımı çok az sıvıyağ damlattığınız ve iyi kızdırdığınız teflon tavaya dökün.
3)Alt kısmı iyice pişince ters çevirin diğer tarafının da pişmesini sağlayın.
4)Yoğurda dövülmüş sarımsağı ekleyin,tuzunu atın.Bir servis tabağına yoğurdu güzelce yayın
5)Pişen yumurtaları tavada tahta kaşığınızla ufak parçalara bölün.Yoğıurdun üzerine serpiştirin o parçaları.
6)Tereyağına da pulbiber ekleikten sonra hazır olan yemeğin üzerine gezdirin.

Önemli Not:Bugün öyle değişik bir olay oldu ki şaşırıp şaşırıp durmak lazım dedirten cinsten.Amma velakin anlatmayacağım bunun en heyecanlı anlatımını yapabilecek kişiye sizi yönlendiriyorum..

10 yorum:

  1. çılbırın değişik bir çeşidi sanki aslında ılbırı sevmem ama bu omlet şeklinde piştiği için lezzetli görünüyor aslında deneyip görmek lazım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. öhöm, inşallah yarın anlatacağım:)

    çok nefis görünüyor bu yumurta yahu..

    YanıtlaSil
  3. Canim,
    acikcasi ben yogurt ve yumurtayi hic birarada düsünemiyorum, belki de bana cok yabanci bir lezzet oldugundandir.

    Babaciginin kurtaricisi olduguna göre bunda vardir bir hikmet diyorum ve ellerine saglik canim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Yumurta kebabı gibi, sanırım ben de severim bu tadı. Ellerine sağlık Zeynep'ciğim.

    YanıtlaSil
  5. Canım mı çekti ne Zeynep elleirne sağlık :))
    olayınızıda pek merak ettim okumaya gidiyorum bakalım:P
    kendine iyi bak canım öptüm:))

    YanıtlaSil
  6. evet canım bu baba bomba sendromunu çok iyi biliyorummm:)) ellerine sağlık yumurtanda baya değişikmişş:))

    YanıtlaSil
  7. kadinlar hastalaninca sesizce cekerler hastaliklerini ama erkeklerin bir tarafi hala cocuk oluyor hastalaninca kac yasinda olursa olsunlar ozamanda eve bomba atmis gibi oluyor sizde oldugu gibi
    kahvalti icin degisik bir sunum deneyecegim
    hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  8. Elelrinize saglik. Harika bir siteniz var. Basarinizin devamini dilerim.

    YanıtlaSil
  9. Zeynep'ciğim,

    Ben yazımda iyi ifade edemedim galiba başka arkadaşlar da benim zeytinyağından vazgeçeğimi anlamışlar. Böyle bir şey benim hayatımda söz konusu olamaz, ben sadece diyetisyen hanıma tebessüm ettim nasıl da az şey biliyor bu konuda diye.

    YanıtlaSil

Supangle

Bu tatlıyı ne zaman yesem,yapsam annemin eski evimizin küçük mutfağında gösterdiği çaba hep aklıma gelir. Mikser,blender yok iken süzgeç...