10 Ekim 2009 Cumartesi

Bayram sonrası ilk pazar kahvaltısı!


2 hafta önceki pazar hani hava kapalıydı ve kasvetliydi hatta birkaç gün önceside bayramdı..

O pazar için özellikle kahvaltı keyfi istedim bayramda yeterince yapmama rağmen ki artık cumartesileri de okul çıkınca hakikaten pazar günlerinin kahvaltısı iyice kıymete biner oldu!
Yarında günlerden pazar ve açma yapmayı düşünüyorum ki gene o gördüğünüz peynir tabağı gibi bir peynir tabağı olucak sofrada:)
ama abartmaycağım bu sefer çünkü yarın arkadaşımla artık gelenekselleşme yolunda olan"Karaköy Güllüoğlu"buluşmalarımızdan birini gerçekleştireceğiz:)))

***

O pazar 2 denemem oldu.Sabah erkenden kalktım hemen hamuru yoğurdum onu biraz bekletirken keki hazırladım önce keki attım fırına ardından da çörekleri evde mis gibi kokular ve ardından ehl-i keyf bir pazar!
Allah herkese keyif dolu sofralar,ağız tadıyla nasib etsin inşAllah!.

2 deneme:

1.teyzemin köyden yolladığı peynirlerle kekik karıştırıp birşeyler yaptım.
2.Bir gün öncesinde cumartesi toplanmalarımızın ev sahibesi Fatma'cığımızın yaptığı bir kek vardı nefisti herkes bayıldı gerçekten çok hafif ve güzeldi.Bir ara sütle ıslattığını duyunca tarifinide alırım dedim ama almayı unutmuşum sonra sabah canım hem kek istedi hemde aslında en çokta pazar sabahı eve kek kokusu yaymak istedim:)
Denemem yoğurtla oldu ama aslında-aklımdan geçmesine rağmen denemedim-çay varmış içinde,ben şimdilik bunu gösteriyorum asıl tarifi yayınlayacağım Fatma'cığımın yaptığı keki görüntüleyip ondan tarifinide alıp ekleyeceğim!


Benim güzel peynirlerim:)
Geçen gün eve gelirken alınacakları aldım kahvaltıcıya da uğramıştım kardeşim aynen şöyle diyordu anneme"Ablam haftalık peynir stoğunu yapmış"hal-i pür melalim işte:)
Çörekotlu peynir,lazların koleti peyniri(kuzuluktan getirmişti annemler),Elazizden teyzemin yolladığı keçi peyniri.

Sütle ıslatıp Fatmanın o güzle kekine benzetmeye çalıştığım kekim!


Kekikli+köy peynirli çörekler
Teyzemin yolladığı peynirlerle yaptığım karışımlardan..

8 yorum:

  1. Canım harika bir sofra olmuş:)
    pazar kahvaltılarına oldum olası bayılırım,herkesin masa başında olduğu nadir kahvaltılar olur :) ister istemez iş, okul engel oluyor diğer günler...
    kek nefis görünüyor,poğaçalarda öyle ellerine sağlık iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  2. merhaba benim içinde pazar kahvaltıları çok önemlidir birde burda dışarıda köy kahvaltısı hazırlayan yerler var oralara gitmeyide çok seviyorum açık havada sıcacık köy ekmeği nefis oluyor

    YanıtlaSil
  3. harika bir sofra. ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Canım süper bir masa harika mamalar...
    Herşey harika gözüküyor afiyetler olsun canım...

    YanıtlaSil
  5. poğaçadan kaldımıııııı ????
    :))))))
    afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
  6. Ilk bastaki kahvalti masasi cok istah acici gercekten, hersey icin ellerine saglik diyorum.

    O son fotodaki peynirli cöreklerin de tadini ve gevrekligini de ancak hayal edebiliyorum:))

    Selamlar ve kocaman öptüm..

    YanıtlaSil
  7. Oh oh oh yeme de yanında yat (tabii dayanabilirsen)!

    YanıtlaSil
  8. harika bir sofra cnm bendede haftasonu kahvaltıları ayrı bir önem taşıyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Şeftalili Çift Katmanlı Kek

Şeftaliler bitmeden birçok şey yapmalıyız! Evet her yıl özellikle meyveli yapılan lezzetleri düşünüp bir ucundan yakalamayı düşünsem de...