5 Ocak 2008 Cumartesi

Dondurma yenir mi kışın?

Günlerdir şu tatlı karışımlı dondurmalardan birinden alayım diyorum ama açıkçasıda çekiniyorum soğuk yaa o bakımdan:)
2 gün önce markete girdim bir şey almak için sonra ayaklarım gitmiş dondurma reyonuna baktım baktım baktım sonunda kendimi frenleyip vazgeçtim ki 10 dakika sonra geri döndüm reyona,hani yemek kısma dönemlerinde dondurma yiyin tatlı niyetine sözüyle kendimi kandırdım ve aldım:)
Dünde anneannemdeyken teyzeme kısık sesle dondurma yedim dedim teyzem bu havadamı diye genel bir cümle kurdu,sonra tam anneanneme de bahsedicekken dur sakın diye durdurdum çünkü anneannem yazın bile yemez dondurma:)
Benim yediğimi duymadı ama söz açıldı bir yerden anneannem aynen şöyle”dondurma varmı ki kışın?” bende var tabi anneanne dedim,oda dondurma yenirmi kışın Allah akıl fikir versin dedi,benim gibilere yani:)
Bir bilse var yaaa yandık,işin ilginç tarafı birde düzenim anneanneme benzer ben soğuk su içmem haşlama dediklerinden içerim yazın,dolaptan çıkan bir şeyi hemen yiyemem illaki birkaç saat bekler ılınır ancak öyle ama dondurma yiyorum onda sorun yok.
Sonra bu akşamda gene dondurmamı yiyecektim,ama az,velhasıl çay içerken misafir vardı baktım önlerinde kek var ben yemedim canım istemedi dedim sonra bir dilim sadece,o arada aklıma geldi kek üzerine dondurma ve nefis oldu.
aklımda ıslak kek vardı ama yapmamalıyım demiştim bu şekilde o isteğim içinde nefis köreltmesi de yaptık:)
Ve demin bilgisayarı kapatmıştım,ders çalışmaya oturmadan önce mutfağa gidip hazırladım bu nefis görüntüdekini baktım süper duruyor e birde fotoğraflasam derken bu yazı ve görüntü çıktı hiç hesapta olmamasına rağmen.
Bu arada annem ve kardeşimde yemiyorlar annem her şey zamanında güzel-kardeşim bu havada dondurma yenmez dedi:)

Not:tüketeli şu an itibariyle 5 gün olunan yeni seneye yeni bir tarifle başlamak isterken evdeki hesap çarşıya uymaz deyimi oldu ve kısmete bu yazı çıktı güzelde oldu.

44 yorum:

  1. Zeynep'ciğim,

    Şimdi bu saatte benim de canım dondurma istedi, ne güzel görünüyor.
    Biz her mevsim yeriz, hasta değilsen soğuktan zarar gelmez diye düşünürüm.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. canım çok guzel görunuyor. valla benimde canım çekti.

    iyi hafta sonları. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. sevgili Zeynep,

    Ellerine saglik, cok guzel olmus.

    Bence dondurma her mevsimde yenir, burada yaz kis hersey buzlu, dolaptan ve dondurma da her zaman yeniyor. Cok sukur kizlarimi da buranin sartlarina gore yetistirdim, herseyi soguk yerler icerler.
    Aslinda soguktan hasta olmuyoruz, virusler bizi hasta ediyor.

    Ama sen kendini anlatirken kiz kardesim geldi aklima oda herseyi illaki ilitir, meyveler onceden dolaptan cikar, soguk hic birsey icemez.
    Neyse cok uzattim, ellerine saglik ve de guzel bir hafta sonu.

    YanıtlaSil
  4. çok kötüsün sevmiyom bu sizi artık bu ne yaaaaaa
    herşey baştan çıkarıyo beni
    dondurma her an her mevsim yenir
    ama şimdi yutkunma zamanı
    dayanmalı mayısa yemeli
    neyse abarttım gene
    ellerine sağlık sevgiler canım

    YanıtlaSil
  5. Arkadaş ben yaz kış yerim dondurmayı.Dondurma delisiyim desem hafif kalır.Bazen insanlar şunu der bana yok ben bugün yedim dondurma sağol istemem.Bu mantığı hiç bir zaman anlayamamışımdır.Günde 15 defada yenebilir dondurma.Afiyet olsun.Çok soğuklarda yediğinde arkasından bir bardak ılık su içersen hiç bir şey olmaz.

    YanıtlaSil
  6. Dondurma her mevsim her gün her satta yenir kardeşim!:))
    Hem de öyle güzel yenirki tadına doyum olmaz. Geçen gün ben de portakallı pastamın yanına koydum bir kaç top dondurma,zaten pasta muhteşem ama dondurmayla daha da muhteşem oldu:))

    Hadi Allah zihin açıklığı versin:)

    YanıtlaSil
  7. ben hiç mevsim ayırt etmeden yerim...

    yazın sıcak kahve içerim kışın soğuk dondurma yerim....

    dondurma eğer kaliteli olursa boğazlara bişey yapmaz diye duymuştum....hoş duymasamda yerdim...

    kekin üzerine koyman çok güzel bir fikir....görüntü şahane.....

    ellerine sağlık....
    yinede büyükler her zaman haklıdır......
    öptüm canım....

    YanıtlaSil
  8. selam canım dondumaya hiç bir zaman hayır demem sen boşver onlara yemeye devam et bence afiyet olsun hoşçakal

    YanıtlaSil
  9. canım yaa yenmezmi hiçkışım dondurma...misss gibi de yenir..ohh ne güzel yapmışdın..ilk fırsatta ben de alıyım..

    canım öpüyorum..iyi haftasonları diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. Zeynep'cim, hasta değilsen, yavaş yavaş ye, üzerine ılık su iç..:)))
    Ben yemem pek kışın, aklıma gelmez.
    Yeni yıl sana ve ailene mutluluk bereket getirsin canım. Sevgilier.

    YanıtlaSil
  11. valla arnavutlar cokca tuketiyorlarda ben almim :) daha yeni kurtuldum hastalikten :) ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  12. yenir yenir yenir..:)ben yerim valla.hatta daha yeni yedim..hasta oluncada inatla daha çok yerim:)..
    ayy dayanamadığım şeylerden biride budur benim .tam can evimden vurdun bak şimdi..şölee baklavanın üstünede koycaksın bak nasıl güsel olur...ayy sapıttım dondurmayı duyunca:)ellerine sağlık cnm..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. harika bir şey dondurma, keşke bende her mevsim yiyenlerden olasaydım, bu güzel görüntüye sadece bakıyor olmazdım, sevgiler iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  14. ohh afiyet olsun arkadaşımaa!! yenir yenir bal gibi yenir :))
    ben de geçenlerde şöle bile göz gezdirmiştim reyonda ama cesaret edememiştim sayende gaza geldim :))

    öptüm..

    YanıtlaSil
  15. Himm. nefis gorunuyor.. Ben de pek severim boyle tatli yaninda dondurma servisini yemeyi :)
    Bunye meselesi sanirim benimki sicak ortamda her mevsim dondurma yiyebilir :):)

    YanıtlaSil
  16. selam canim
    bende yaz kis dondurma yiyenlerden ve sevenlerdenim hicte hasta olmadim sükür bak simdi canim istedi bugünde pazar yarin ilk is markete hücüm sevgiler canim

    YanıtlaSil
  17. mmmmm,bayılırım dondurmayaaa....iyi yapmışsın yemekle:))ben de yaz kış dolapta bulundururum...afiyetler olsun....hele ıslak kekle beraber tam bir şölen olmuş:)canım iyi seneler dilerim.....

    YanıtlaSil
  18. Canım ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkür ederim..Ellerine sağlık tüm tariflerin süper sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. Yenir tabii yenmez mi? Ama gerçek dondurma. Sütle, saleple, gerçek malzemeyle yapılan dondurma. Kremayla şişirilmiş, malzeme listesi upuzun dondurmamsı şeylerden istemem. Ne kışın, ne yazın...

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık canım süper görünüyor.bende yaz kış yiyenlerdenim.dondurmayı çok severim.baklava üzerinde ve kek üzerinde harika oluyor.off canım istedi şimdi:)
    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  21. Zeynepcim ben yerim valla. Ama aynı senin yaptığın gibi yanında kek türü bir şeyle daha iyi yenir. daha zararsız olur. İyi yapmışsın afiyet bal şeker olsuuunnn. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Zeynepcigim...

    Artik bazi seyler sekisi gibi degil. Mevsimi zamani kalmadi.Ha iyi mi oldu kötümü? Düsündüryor beni zaman zaman...

    Ama dondurma ve kek kombinasyonu bence dondurmanin kis versiyonu olmus.Afiyet olsun...

    Bu arada taze bir blogcu olarak sana iyi yillar dilerim, arada bana da ugra,önerileinizi bekliyorum.
    Sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  23. Dondurmanin mevsimimi olurmus ya.O lezzet mevsimlere sigmazkI....bana kilo olarak sigiyor o baska tabii.Bende dun aldim burasi -15 lerde geceleri cocuklar uyuduktan sonra yiyorum.Gorusmek uzere..

    YanıtlaSil
  24. Zeynep'ciğim,

    Teşekkür ederim.
    Ah bu tembellik, geldi mi hiç çaresi yok, bırakacaksın kendini, yoksa bir şeylerle uğraşmak çok zor oluyor, en azından benim için böyle. Tabii çok önemli ve zorunlu durumlar hariç.
    Sana şimdiden başarılı bir ÖSS geçirmeni ve istediğin sonucu almanı diliyorum.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Bence de yenir Zeynep'ciğim,nefis olur hemde.Çok lezzetli ve nefis görünüyor.


    Lorlu irmik tatlısının tarifi eklenmiştir canım.Minik bir cadıyla bloğa tarif eklemek o kadar zorki, benim gibi önce resim sonra tarif ekleyebiliyorsunuz bazen.
    Annelik böyle bir şey canım:)))))



    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  26. Ayyy Zeynep'cimm yenmezmi hiççç..Hele birde çikolatalı-vanilyalı-karamelli yanyana olursa kasenin dibinede ekmek banılırki ziyan olmasın :)))))
    Afiyet olsun sanada canımcım
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  27. DAVETIYE

    Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

    www.ayyachat.blogspot.com

    YanıtlaSil
  28. Hımmmmmm yenir mi değil, yenmiş bile...Afiyet bal şeker olsun... :)))

    YanıtlaSil
  29. ne soracaktin merak ettim chate yazmissin ama ben yemekteydim?

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  30. Zeynep'ciğim bizde kışın arada bir de olsa alıyoruz eşim çok sever dondurmayı bu nedenle yaz kış demeden yeniyor. Sanada afiyet olsun. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  31. zerrin - misssSalı, Ocak 08, 2008

    Zeynepciğim, havada karada, yaz kış farketmez dondurma yiyen biri olarak tüketilir hem de ne güzel tüketilir demek istyiroum :))

    Öpüyorum şekerim.

    sıcacık sevgiler.
    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  32. Zeynep'ciğim,

    Sen de sıcaksın, yazdıklarında çok içten ve sıcacık, her zaman.
    Çok teşekkür ederim. İyi ders çalışmalar, bol test çözmeler sana.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  33. Zeynepciğim,
    yenir valla. hangi mevsim olursa olsun zaman zaman yemek istiyor insan. ben de daha önce yaşadığım bir ilde 12 ay kesme dondurma yapılırdı ve sık sık yerdim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  34. ay dondurma yemenin kışı yazımı olur ama bu benim düşüncem ailemin değil ellerin dert görtmesin görüşmek üzewre

    YanıtlaSil
  35. zeynepcım,ben bekarken yaz kış yerdim hatta bu seneye kadarda yıne yıyordum ama bu kış oglum malesef herseyden anladıgı ıcın yıyemıyorum..yoksa anne banada ver der:( herseye ortak oluyorlar malesef:)...oh oh sefan olsun..afiyet olsun:)) bız burda yutkunalım:(((

    YanıtlaSil
  36. ohhh ohh afiyet olsun yenir tabi neden yenmesin, hatta benim annem şiddetli öksürüğü olduğu zaman özellikle yer, çivi çiviyi söker hesabı.

    YanıtlaSil
  37. Zeynep'ciğim meşhur bir dondurma markasının çok hoşuma giden bir sloganı var, mevsim meselesi değil, zevk meselesi diye:)
    iyi yapılan gerçek dondurma kışın hasta etmiyor da bazı buzlu dondurmalar oluyor onlar sıcak havalarda bile hemen boğazları hasta ediyor, sana afiyetler olsun, çok nefis görünüyor, ama sen yine de tedbiri elden bırakma üzerine ılık su iç derim...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  38. Dondurmayı şu günlerde özleyenler için harika bir tarif ellerine sağlık.
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  39. kelebeklisaniyeler.blogcu.comPerşembe, Ocak 10, 2008

    ne guzel gorunuyor oyle, valla avrupa da dondurma yemek kis yaz farketmiyor, hep yiyorlar, nedense bizler biraz çekiniriz, goruntu muhtesem kim tadi nasildir, sevgiler.

    YanıtlaSil
  40. Bir an yazınızı okurken benden ve benim annem,anneannem,babaannem(aile büyüklerim)den bahsediyosunuz sandım :)) Benim için de dondurmanın yazı kışı yoktur ama sırf hasta olacağımdır vardır ve "dondurma yedin de bak böyle oldun" derler diye korkumdan kışın dondurmaya yaklaşamıyorum.Beni cesaretlendirdiniz,teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  41. tabi ki yenir her mevsim, her saat, hiç bir sakıncası yoktur cnm :))) öptüm seniii

    YanıtlaSil
  42. demekki allah banada akıl fikir versin eheheh çünkü bende yaz kış tanımam yerim abi yaaaaaaaa:))) afiyetler olsun oh yarasın arkadaşım..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  43. Zeynep'ciğim,
    Ben de dondurmanın mevsimi olmadığına inananlardanım. Yaz-kış demez yerim, hatta oğluşum da alıştı buna... hele kakaolu kek veya brovni ile de super gider. Mmmmh olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
  44. merhabalar...
    dondurma yenirmi kışın demişsiniz evet yenir hemde bal gibi yenir . yani en azından ben yerim hele ev yapımı dondurma olursa daha çok severim ben yapıyorum çok güzel oluyor. isterseniz gelin buyrun ikram edeyim.

    YanıtlaSil

Portakallı Yer Elması

İki tarif ekleyip kaçacağımı sananlara iki kez merhaba!  :-) Yok yok sözümüz söz olsun. Kayıt altına alıyoruz.Şahitliğimiz bir önceki...